Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

2010. április 15., csütörtök

Cékla és társai

Úgy emlékszem az evéseinkről még nem igazán írtam... Dani 4 hónapos korában elkezdtük kóstolgatni a tápszer világán kívüli finomságokat. Kezdtük az alma levével, kicsit az almapüréből is... 2 hétig próbálgattam, aztán feladtam, mert a folytonos fintorgáson és a "kívül tágasabb a kajának" arcon kívül semmi egyéb visszajelzést nem kaptam a kisfiamtól. Kb. 1 hét szünet után újra megpróbáltam. És teljes volt a siker!! :) Ízlett neki az alma, a püréje is, és pár nap múlva jöhettek sorra az egyéb finomságok. Az új ízek bevezetésekor általában az 1-2 kanálból majdnem egy egész adag lett (~120g). Nem bántam, gondoltam ha ízlik neki, nem fogom pár kanál után megvonni tőle. Szerencsére nem lett egyiktől sem különösebb hasfájás. Mostanra már nagyon ügyesen eszünk kanállal mindenféle finomságokat. Az eddigi repertoárunk:
  • krumpli
  • cukkíni
  • sárgarépa
  • sütőtök
  • avokádó
  • cékla
  • alma
  • őszibarack
  • banán
Fentieket természetesen kombinálva is szoktuk enni (pl. cukkínis krumpli). Amit lehet frissen készítek, a szezonja múlt finomságokat pedig üveges formában fogyasszuk. Szerencsére eddig semelyiknél sem tapasztaltam ellenállást, mind ízlett neki (kivéve 1x egy brokkolis krumpli, a boltban vettem).
Ma próbáltuk először a céklát, picit féltem tőle. Elképzeltem, hogy az egész lakás csupa céklás lesz: a kanapé, a juhar színű szalag parketta, a fal, a ruhák stb. De az én kis ügyes, okos kisfiam a pofiján kívül semmit nem kent össze. Köszönöm Dani!!! Nem szabad kihagyni semmi ilyesmit, elsősorban a rengeteg jóság miatt ami a céklában fellelhető, másod sorban meg a remek mulatság miatt! :) Íme a képösszeállítás az első céklázásról.
Az evészetet mindig nyilvántartom. Sokat kérdezik minek??, de nekem így jó! Rend a lelke mindennek, tudom mikor mennyit evett a gyerek. Íme a dokumentációból is egy kis részlet :)



4 megjegyzés:

  1. Egy rendes céklaevő gyermeknek így kell kinéznie! Valami gyönyörű, céklával és anélkül is.

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom anyukádhoz, nagyon cuki! Nekünk is vannak céklás képeink, de nem emlékszem, hogy a blogra került-e belőlük..
    Édesanyádnak sikerült bejutnia hozzám? Küldtem meghívót.
    Puszi, Karina

    VálaszTörlés
  3. Néztük a lányokkal, azt mondta a Poci, hogy egy kicsit vámpírosnak tűnik.
    A második megjegyzés, "tök aranyos".

    VálaszTörlés
  4. Az eddigi ételeink nem voltak ilyen parádés színűek, így Dani ábrázata is most lett először ilyen vicces. :)
    Karina! Zsumama Balázs édesanyja. Persze nem tudhattad, remélem nem baj, hogy pontosítottam...
    Köszi mindenkinek, hogy figyelemmel kíséritek a kis Törpikém mindennapjait!

    VálaszTörlés